Во моментов двете кули, А и Б од комплексот Џевахир во населба Аеродром веќе цела недела се со исклучено броило на системот за греење, ладење и топла вода. Исклучено од ЕВН поради 3 неплатени сметки за истото. Околу 600 семејства се оставени да се смрзнуваат во зимо и да немаат топла вода затоа што истата е поврзана со ХВАЦ системот и станарите немаат болјери во становите. И не смеат да стават без одобрение од инвеститорот. Покрај тоа што според ветеното од инвеститорот топлата вода требаше да биде бесплатна, како нус продукт на системот за греење и ладење, станарите со години ја имаа како ставка за наплата во фактурите, затоа што рекламата била само за продажба на станови а не и реална понуда. А не беше со ситни букви напишано, туку баш со крупни! Системот за греење и ладење кој е поставен во кулите А и Б на станарите при купување на становите им беше претставен како најекономично решение, кое заштедува многу средства во домашниот буџет за таа намена. За многумина, една од причините да купат стан токму тука.
Не, овие реклами нема да ги најдете на официјалниот сајт, ниту на еден нивен профил на социјалните мрежи Фејсбук и Инстаграм. Ги тргнаа веднаш кога се покажа дека системот баш и не функционира како што го рекламираа и продадоа на станарите. Но тие си завршија работа со продажбата на првите две кули. Во другите две кули не го инсталираа "економичниов" систем на начин како во првите две. Тие им беа планирани за побогати купувачи изгледа, па таму инсталираа поединечни единици за греење и ладење, со поединечни броила за потрошувачка од секој стан. За иста цена на становите. Ист изведувач, ист комплекс ама различна поставеност на систем за греење и ладење, вклучен во цената на станот и без можност за промена. Таму инвеститорот Турмак си ја поправи грешката со поставеност на едно броило за цел ХВАЦ систем во една зграда, грешка која ја направи во првите две кули а сега не ја признава и не прифаќа одговорност за истата. Ама си ги премести своите канцеларии од кула А во кула Ц. Дали заради подобри услови или од загриженост што ќе видат и слушнат клиентите во кула А? Не е дека и ним сметките им станаа превисоки во таа кула?!
А "економичниов" систем во кулите А и Б е поставен на едно единствено броило за цела зграда! При купување на становите беше кажано дека ќе има систем за централно греење и ладење, но воопшто не се спомна дека истиот ќе биде на едно броило за цела зграда. Со софтвер за интерна распределба на потрошувачката по станови. Софтвер кој пресметува потрошувачка во распон од 1000 до 30 000 месечно за исти станови, со иста квадратура и со ист начин на користење од станарите. А никој од станарите нема увид во начинот на распределба, само си добива фактура.
Кога почнаа да добиваат вакви нереални фактури станарите, пишуваа приговори до фирмата за управување со која имаат потпишано договор за управување а согласно кој истата е одговорна за наплата на сметките од станарите и вршење уплата кон трети страни, испорачатели на услугите кои се наплатуваат. Приговараа но одговор на своите приговори никогаш не добија. Изгледа некои прашања не заслужуваат одговор. Ама се очекуваше плаќање од нив во полниот износ кој им го "пресметал" софтверот. Колективен молк зошто им се толкави месечните сметки но колективна хистерија зошто не ги плаќаат. Повеќето станари кои добиваа вакви сметки донесоа одлука индивидуално да се исклучат од системот. Е тука почнаа проблемите за сите. Затоа што системов бил планиран да работи постојано со употреба од сите корисници т.е. од сите станари во зградата. Досега поголемиот број од станари не се вознемируваа затоа што нивни соседи добиваат енормни сметки, додека тие беа во графата со ниски сметки. Се согласија на тестирање на системот за функционирање во полн капацитет кое не вроди со никаков плод, освен дополнително покачени сметки. Дури, по сугестија и препорака од инвеститорот се избра сосем нова фирма за управување со зградата (СЕ клуб, турска фирма која дотогаш не работела во Македонија) која имала големо искуство со вакви системи во Турција и која на својата презентација вети дека ќе ги реши сите проблеми со ХВАЦ најдоцна до август. Ама август брзо дојде. А по исклучувањето од системот на дел од станарите, и по спроведеното тестирање, сметките кај сите станари почнаа да личат на лотарија - еден месец добиваш 1800, друг, 3500, трет 4500, па 2600, па 4800 (ова за стан од 51 м2). Не менуваш ништо во начин на користење ама добиваш драстично различна пресметка на потрошени киловати од фамозниот софтвер. Дури, сметките стануваа повисоки кога половина месец не си во станот, отколку кога си цело време таму. Сепак плаќаш. Во меѓувреме бунтуваш по интерни Вибер групи на станарите. И се надеваш дека системов ќе се управи...
Со воведувањето на новиот начин за тарифирање на потрошувачката на електрична енергија од страна на РКЕ, бидејќи системот е поставен на едно броило за цела зграда... нови шокови. Нови повисоки сметки на броилото од системот за греење и ладење, но и нови повисоки сметки на другото броило кое е за заедничка струја во заедничките простории на станарите (лифтови, ходници, пумпи за вода, паркинзи). Фирмата Се клуб која е ангажирана од станарите од февруари за да управуваа со зградата, веќе во август побара нов договор со покачена цена на услугата за одржување. Досега станарите плаќаа 0.63 евра по станбен квадрат, а со новата пресметка би требало да плаќаат многу повеќе. Станарите не се согласија со тоа, затоа што во договорот кој е потпишан во февруари 2022 година со СЕ клуб за одржување на зградата стои ставка дека понудата за одржување по цена од 0.63 евра по квадрат е фиксна и непроменлива до крај на 2022 година, а потоа ако сметаат дека треба покачување тие ќе известат и станарите ќе донесат одлука дали се согласуваат или не со нова понуда. Доколку не се согласат следува раскинување на договорот со отказен рок од 3 месеци, во кои ќе важат претходните услови. Очигледно ова не и одговараше на фирмата за управување но наместо да го раскине договорот со станарите таа одлучи да престане да ги плаќа сметките по двете броила кон ЕВН, по извршена наплата на потрошувачката за истите од страна на станарите. Дури, надвор од договорот издаде дополнителни фактури за порамнување (за периодот од февруари до јуни, кога немаше никаква промена на цената на струјата!?) и за дофактурирање (за периодот од јули до септември, со цена од 74 ден по станбен квадрат, што му доаѓа за 3 месеци да платиш 5 месечни износи за одржување!?). Нормално, станарите колективно ги проговорија тие сметки. За цело времетраење на договорот, иако согласно истиот имаат обврска да издаваат месечен извештај за приход и расход од заедничката сметка за одржување, СЕ клуб не го правеа тоа. Дури по налог на инспектор за домување се издаде извештај за октомври. Со ставки за купување опрема и репрезентации. Во меѓувреме имавме две исклучување на заедничките броила заради неплатени сметки кон ЕВН. Тоа беше причината за нова реакција од станарите до инспекторот за домување.
Но, тоа исклучување на заедничките броила покажа и нешто друго. Деловните простории во сопственост на инвеститорот Турмак (базен, салон за убавина, аптека) кои тој ги изнајмува, исто така биле приклучени на броилото за заедничка струја на станарите. Имале поставено интерни контролни броила (непризнаени од ЕВН!) за да мерат нивна потрошувачка на киловати од заедничкото броило на станарите. Со "софтвер за распределба". Видовме како тоа функционираше за станарите во делот на распределба на потрошувачката од системот за греење и ладење.... Сметките за наплата на потрошувачката на струја од заедничкото броило од страна на деловните простории ги издавале фирмите за управување (актуелно СЕ клуб). Како станари дојдовме до фактури издадени и од претходната фирма за управување. И ова траело од почеток, веќе 5 години.
------------------------------------
Овде имаше фактури издадени кон правните лица закупци на деловните простории (базен, салон за убавина и аптека) од страна на фирмите за управување на зградата, со кои интерно се префактурира струја од заедничкото броило за заедничка струја на станарите. Фирмите за управување се должни да ги известат станарите за состојбата на заедничките броила и се што се однесува на истите. По објавувањето на текстот веднаш имаше реакции дека биле приватни документи и ќе тужеле. Тие ќе тужат! Со години користат струја од броилото на станарите и молчат а во прв момент кога тоа се кажува јавно - тие се засегнати и се закануваат со тужби.... Еве, фактурите со нивни податоци се тргнати од текстот ама сите станари во зградата ги имаат веќе месец дена и ќе ги употребат во правна постапка.
-----------------------------------------
Излегува дека фирмите за управување иако ангажирани од станарите да се грижат за нивните интереси не го правеле тоа туку се грижеле за интересите на инвеститорот. Знаеле дека деловните простории кои ги изнајмува на трети лица Турмак се приклучени на броилото за заедничка струја на станарите, ама не ги информирале станарите за тоа туку им издавале фактури за наплата на потрошувачката пресметано со интерни контролни броила поставени од инвеститорот.
Како прво, тие простории воопшто не треба да бидат на броилото на станарите. А се големи потрошувачи. Половина од сметката на броилото за заедничка струја се однесува на нив. Затоа сметките на кула А биле двојно повисоки од тие на кула Б, и покрај ист број на станови, ходници, лифтови... Некои нејасни ситуации почнаа да добиваат форма.
Од друга страна, со новововеденото ценовно тарифирање по блокови за потрошена електрична енергија, деловните простории значително ја зголемуваат потрошувачката на киловати во блок 4 на ова броило, а тоа повлекува и повисок износ на пресметан пренос и дистрибуција, повисока камата за задоцнето плаќање и слично. Без тие простории на своето броило, сметката би била многу пониска и прашање е дали би имало потреба од дофактурирање кон станарите. Станарите се обратија до претставници на инвеститорот со барање за одвојување на деловните простории од заедничкото броило на станарите и добија одговор дека од страна на инвеститорот имало поднесено барање ама ЕВН одолговлекувало и затоа се уште биле на нашето броило. Станува збор за деловни простории кои функционираат на овој начин веќе 5 години! И ние уште веруваме во бајки и чекаме...
Затоа што многу бунтуваат, од минатата недела станарите се казнети со исклучено броило на системот за греење и ладење, а со тоа и исклучена топла вода. Сите станари. Иако 70% од нив ги имаат редовно подмирено сите долгови. Се повикува на неплатените сметки од тие 30% како образложение зошто сметката кон ЕВН не е платена. Затоа што сме биле сите станари на едно броило (не по своја вина). Иако си ги платил сите сметки, ако комшијата твој не плати - те исклучуваат и тебе. Солидарна мизерија. Треба да ги бараш комшиите кои не платиле и да се расправаш со нив?! Иако плаќаш фирма за управување која согласно договорот треба да врши наплата од сите станари и да преземе правни мерки кон тие кои не плаќаат редовно, а пак во име и од сметка на сите станари. Услугата се наплатува ама не се спроведува.
Сметката за броилото за заедничка струја (на која се и деловните простории) е платена. Од увидот во извештајот за неплатени сметки кој го побараа станарите а го издаде управителот, евидентно е дека станарите по основ на сметки за греење и ладење должат 1.200.000 ден а долгот кон ЕВН за истиот период е 2.400.000 ден. Постои разлика повеќе од еден милион денари во однос на наплатеното од станарите и уплатеното кон ЕВН. Само по ова броило. Се претпоставува дека дел од средствата наплатени од сметките за ХВАЦ се или проневерени или пренасочени за плаќање на броилото за заедничка струја (каде се и деловните простории). Иако тоа броило според извештајот има повисок долг од неплатени сметки за одржување. Ама за да се утврди што навистина се случило со наплатеното а неуплатено соодветно, треба одговор од официјалните лица во СЕ клуб. А тие молчат и не одговараат на барањата на станарите. И не ги плаќаат сметките кон ЕВН. Додека станарите мрзнат. Ама исто како и инвеститорот - и тие си ја префрлија канцеларијата од кула А во кула Ц. Иако трошоците за нивната канцеларија се плаќаат од сметката за одржување на станарите. Срцки, сакаат да ни заштедат трошоци...
Од страна на станарите поднесени се пријави до инспектор за домување, до РКЕ, до ЕВН, до адвокатот на фирмата за управување...обиди за пријавување до финансова полиција, до јавно обвинителство.... во постапка е и ангажирање на адвокат од страна на станарите за преземање на сите правни мерки кои се на располагање. Не знаеме како ќе заврши. Но знаеме дека предолго чекавме за да преземеме нешто....
Катастрофа² . Тоа е исто така исход на корумпирана држава кај шо "брза" пара шемичките се популарни и му даваш препродажни и управителни функции на Македонче, нормално дека нема да може да одолее на слатките "договори" со купувачите,нотарите,адвокатите и.т.н целосната гранка на пороци шо си ги влече мислата "како да направам брза паричка"
ReplyDelete